Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΝΟΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ 2/11/2009

ΘΕΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ "ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ & ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΟΥ ΕΠΛΗΓΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2009 & ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ"

Η συνεδρίαση εξελίχθηκε σε ήπιο και συναινετικό κλίμα, με τις διαφοροποιήσεις φυσικά της κάθε Νομαρχιακής Παράταξης. Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία, μειοψηφούντων των Νομαρχιακών Συμβούλων της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας (Κ.Κ.Ε.) και του ΛΑ.Ο.Σ., οι οποίοι διαφώνησαν με το σύνολο του σχεδίου Νόμου και ζήτησαν την απόσυρσή του.
Οι τοποθετήσεις, συνοπτικά, είχαν ως εξής:
ΝΟΜΑΡΧΗΣ (Λ. ΚΟΥΡΗΣ):
Δεν θα μπω, στην παρούσα φάση, επί της ουσίας. Την εισήγηση θα κάνει ο Πρόεδρος της 3ης Νομαρχιακής Επιτροπής Χωροταξίας και Περιβάλλοντος. Θεωρώ θετική την διαβούλευση (και την ηλεκτρονική). Το σχέδιο νόμου αφορά νομική προστασία των καμένων, αλλά περιμένουμε πράξεις και στο ζήτημα της αποκατάστασης των δασών και του περιβάλλοντος Η Νομαρχία μας έχει ήδη υποβάλλει σχετικές προτάσεις.
ΔΑΜΑΣΚΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΝΟΜ. ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ):
Προσωπικά πιστεύω ότι είναι θετική η προσπάθεια για την διαφύλαξη των καμένων εκτάσεων. Το σχέδιο το θεωρώ πρόχειρο, με μπερδεμένους όρους (ή από προχειρότητα, ή ηθελημένα). Ακόμη δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της αποκατάστασης

Η Νομ. Επιτροπή, κατά πλειοψηφία, έκρινε ότι:
* Καταγράφεται ως θετική η προσπάθεια του Υπουργείου για την νομική προστασία των δασών, καθώς και η διαδικασία διαβούλευσης που ακολουθεί.
* Θετική κρίνεται η σύσταση Ειδικής Επιτροπής Κατεδαφίσεων αυθαιρέτων κατασκευών εντός αναδασωτέων περιοχών. Θα πρέπει να επεκταθεί σε όλα τα αυθαίρετα.
* Θετική η υιοθέτηση Συστήματος Τηλεσκοπικής Χαρτογράφησης για τον εντοπισμό των αυθαιρέτων, κάτι που ήδη έχει ξεκινήσει η Νομαρχία.
* Εμφανής η απουσία οποιασδήποτε πρόβλεψης για ανάκτηση του φυσικού περιβάλλοντος
* Εφ΄ όσον η αναδάσωση γίνει με τις υφιστάμενες διατάξεις δεν νοείται η ύπαρξή γηπέδων μη δασικού χαρακτήρα εντός αναδασωτέων εκτάσεων. κατά συνέπεια θέλουν τροποποίηση και αποσαφήνιση η παρ. 1 αρθ.1 και παρ. 2 αρθ. 2, ώστε να μην συμπεριληφθούν στις αναδασωτέες εκτάσεις τα νόμιμα κτίσματα και γεωργικές εκτάσεις.
* Η διακοπή οικοδομικών εργασιών στις περιοχές αυτές σε κτίρια τα οποία έχουν νόμιμη άδεια εκτιμούμε ότι θα προκαλέσει κοινωνική αναστάτωση και άρα πρέπει να ισχύσει μόνο για εργασίες που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει. θεωρούμε επιβεβλημένο στο ίδιο καθεστώς απαγορεύσεων να συμπεριληφθούν και τα δημόσια έργα και έργα υποδομών.
* Η άρση αναστολής εκδόσεως οικοδομικών αδειών θα πρέπει να ταυτισθεί χρονικά με την κήρυξη των περιοχών αυτών ως αναδασωτέων κι όχι με την κύρωση των δασικών χαρτών.
Στην συνέχει ακολούθησε συζήτηση, η οποία, συνοπτικά, έχει ως εξής:

ΒΟΡΙΔΗΣ (Βουλευτής ΛΑ.Ο.Σ.)

Το Σχέδιο Νόμου αποτελεί παράδειγμα «οικολογικής υστερίας». Το μέγιστο που επιθυμούμε είναι να επανέλθει το περιβάλλον, μετά τις πυρκαγιές, στην προτέρα κατάσταση. Το συγκεκριμένο σχέδιο πάει πέρα κι απ΄ αυτό, τα απαγορεύει όλα και μάλιστα μέχρι να κυρωθούν οι δασικοί χάρτες, δηλαδή στο απώτερο μέλλον.. Την δέσμευση της περιουσίας για αόριστο χρόνο την πληρώνει ο πολίτης.. Λόγω του αρθ. 1 παρ. 1 ο σχέδιο πρέπει να πάει στο καλάθι των αχρήστων.

Ακόμη εξαιρεί τα δημόσια έργα, δηλαδή τον ΧΥΤΑ. Κατά τον νόμο δηλαδή ο ιδιώτης βλάπτει το περιβάλλον, το δημόσιο έργο όχι;

Όποιος έχει νόμιμη άδεια πρέπει να σταματήσει και να περιμένει πότε θα φτιαχτεί η Ειδική Επιτροπή Ελέγχου και πότε θα κάνει αυτοψία.

Δεν διευκρινίζει αν θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση τα α αυθαίρετα, τα οποία ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες (παλιά, νομιμοποιημένα, νέα), ή το σπιτάκι με την βίλα.

Όταν τίθενται διοικητικές προθεσμίες, χωρίς ακόμη να υπάρχουν τα μέσα εκπλήρωσης είναι τεράστιο λάθος.

Το μόνο που κάνει το σχέδιο νόμου είναι να συσσωρεύει βάρη και δεσμεύσεις στους πολίτες.

ΚΑΝΤΕΡΕΣ (Βουλευτής Ν.Δ.)

Τοποθετούμαι αρνητικά. Αποτελεί απλά μια βιτρίνα από την νέα κυβέρνηση. Συμφωνώ με τον κ Βορίδη. Για τους δασικούς χάρτες δεν υπάρχει καμία προετοιμασία, άρα πότε θα ολοκληρωθούν;

Να προσέξουμε την διαδικασία αναδάσωσης για να μην μπουν και οι ιδιωτικές εκτάσεις.

Το σχέδιο νόμου αποτελεί μια βεβιασμένη κίνηση.

ΑΣΠΡΑΔΑΚΗΣ (Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ.)

Κάθε καλοκαίρι ως Νομ. Συμβούλιο συζητούσαμε για φωτιές, ακούγαμε «το δάσος θα γίνει πάλι δάσος», αλλά πρώτη φορά έρχεται ένας νόμος που να ρυθμίζει όλα αυτά.

Η διαβούλευση μας δίνει την δυνατότητα να κάνουμε παρατηρήσεις Προβλέπει αναδάσωση και έλεγχο για να μην φυτρώσουν αυθαίρετα στα καμένα. Αποδεικνύει την ευαισθησία και του ίδιου του Πρωθυπουργού, ως Βουλευτή της Περιφέρειας Αττικής. Θα είναι θετικό για την περιοχή μας.

ΠΕΠΠΑΣ (Νομ. Σύμβουλος)

Καλύφθηκα κατά το μεγαλύτερο μέρος. Είναι ένα συμπυκνωμένο κείμενο, χωρίς διευκρινήσεις Το αρθ. 2 προβλέπει επιτροπές χωρίς συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ Βαθμού. Το αρθ. 4 δεν ξεκαθαρίζει τι θα γίνει για τις περιοχές που είναι ήδη σε διαδικασία κτηματογράφησης. Στο αρθ. 5 δεν διευκρινίζεται ποιες Υπηρεσίες θα εισηγηθούν την διαδικασία αναδάσωσης. Το αρθ. 6 επαναφέρει το 998/79, αλλά δεν διευκρινίζει τι είναι δάσος. Να παραμείνει η νομοθεσία του 2003. Θα πρέπει να εξαιρεθούν οι κλήροι για την αποκατάσταση των ακτημόνων.

ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ (Πρόεδρος Κοινότητας Βαρνάβα)

Ανέγνωσε την ομόφωνη απόφαση του Κοινοτικού Συμβουλίου της Κοινότητας Βαρνάβα, η οποία χαρακτηρίζει αρνητικό, δημευτικό και αντισυνταγματικό το σχέδιο νόμου και ανέλυσε τα σημαντικότερα σημεία της.

ΚΟΛΛΙΑΣ (πρώην Πρόεδρος Κοινότητας Βαρνάβα)

Πρόχειρο και αποσπασματικό το σχέδιο νόμου. Η προθεσμία μόνο 5 ημερών για διαβούλευση υπονομεύει μια τόσο σημαντική κυβερνητική πρωτοβουλία, όπως είναι αυτή της διαβούλευσης και την μετατρέπει σε προσχηματική

Τα αναγραφόμενα στο σχέδιο νόμου ως "εργα υποδομής" αφορούν ξεκάθαρα τον ΧΥΤΑ του Γραμματικού και γι΄ αυτό υπήρξε τέτοια βιασύνη να εισβάλουν εκ νέου οι εργολάβοι με τα ΜΑΤ στο Γραμματικό. Πως είναι δυνατόν να βλάπτουν το περιβάλλον κτίσματα 100, 200, 300 τετραγωνικών μέτρων κι όχι η εκχέρσωση 530.000 τετραγωνικών μέτρων του ΧΥΤΑ;

Διαπιστώνεται απαξίωσης της Αυτοδιοίκησης, αφού σε καμία Επιτροπή δεν προβλέπεται η συμμετοχή της.

Το αρθ. 6 είναι άσχετο με το πνεύμα του νόμου αυτού. Αλλαγή της δασικής νομοθεσίας γίνεται μόνο μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους κι όχι με "συνταγές" δημ. υπαλλήλων δασολόγων, που εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία.

Το σχέδιο νόμου αυτό αν δεν αποσυρθεί πρέπει να τροποποιηθεί ριζικά.

ΤΣΑΚΩΝΑΣ (Νομ. Σύμβουλος)

Το σχέδιο νόμου είναι πρόχειρο και χρειάζεται διευκρινήσεις. Θέτω ρητορικό ερώτημα: αν επανέρχεται ο νόμος 978/79, ισχύει ο Νόμος Τρίτση; Αν υπήρχε χρόνο θα μπορούσαν να μπουν θέματα της περιοχής μας. Το περιβάλλον δεν θέλει γρήγορες κινήσει, αλλά αργές και σταθερές.

Τι θα γίνει με τους πολίτες που έχουν πάρει δάνεια από τις Τράπεζες για να οικοδομήσουν και θα πρέπει να πληρώνουν χωρίς να μπορούν να προχωρήσουν τις εργασίες τους;

Η Υπουργός έχει παρασυρθεί από τους δημοσίους υπαλλήλους των Δασαρχείων, οι οποίο εμφανίζουν ένα μένος κατά των μικροϊδιοκτητών.

ΜΠΑΛΗΣ (Επικεφαλής ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΑΛΛΑΓΗΣ)

Δεν θα είχαμε αντιρρήσεις στις παρατηρήσεις του κ. Δαμάσκου. Πρέπει να το δούμε με νομικούς το σχέδιο νόμου, γιατί εγκυμονεί κινδύνους και για το Κράτος και για τους Πολίτες. Η φιλοσοφία του είναι θετική, αλλά πρέπει να το ξανασυζητήσουμε πριν πάρουμε απόφαση. Δημιουργούνται προϋποθέσεις δέσμευσης ή προστασίας για τα επόμενα είκοσι χρόνια. Να κωδικοποιηθούν οι παρατηρήσεις. Δεν εκφράζεται η Αυτοδιοίκηση. Το αρθ. 6 επεκτείνει την επαναφορά του 998/79 σε όλη την Ελλάδα. Επανερχόμαστε σε Νόμο που δημιούργησε τεράστια προβλήματα. Να αφαιρεθεί το αρθ. 6 γιατί δεν έχει καμία σχέση με τα καμένα.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ (Νομ. Σύμβουλος)

Χαίρομαι που Μπαλής θεωρεί ότι πρέπει να αλλάξουν πολλά. Το σχέδιο νόμου μπερδεύει τεχνηέντως την κήρυξη της περιοχής ως αναδασωτέας, με τους δασικούς χάρτες, τα οποία δεν έχουν σχέση.

Το άρθρο 2 αναφέρεται στον ΧΥΤΑ. Τι θα γίνει με τα παλαιά αυθαίρετα; Πως θα στελεχωθεί η Ειδική Υπηρεσία Ελέγχου; Πρόκειται για νόμο ακτιβιστών και με ελάχιστο χρόνο διαβούλευσης. Πρέπει να διορθωθεί σε πολλά σημεία.

ΣΤΕΡΓΙΟΥ (επικεφαλής ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ)

Έχουμε αντίρρηση, αλλά όχι για τους λόγους που προαναφέρθηκαν. Όλοι μιλούν για οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, αλλά κανένας για τα περιβαλλοντικά. Κανείς δεν μιλά για το μέλλον, αλλά μόνο για το σπιτάκι μας, το οικοπεδάκι μας. Το κράτος δεν έχει κάνει εδώ και χρόνια επέκταση σχεδίων. Δείτε τι χτίζεται καθημερινά και πού. Διαφωνούμε γιατί το σχέδιο νόμου, δεν πάει μακριά όσο πρέπει. Δεν αναφέρεται σε όλα τα καμένα και τα παλαιότερα. Είναι σοβαρή καθυστέρηση που ακόμη δεν έχει γίνει πράξη αναδάσωσης. Οι εξαιρέσεις στην ουσία φορούν μόνο τον ΧΥΤΑ. Να διευκρινισθεί για ποια αυθαίρετα μιλάμε. Οι δασικοί χάρτες να γίνουν οπωσδήποτε. Οι δασικές εκτάσεις να μεταβιβασθούν το Δημόσιο με αποζημίωση των ιδιοκτητών. Να τεθούν στον σχέδιο νόμου συγκεκριμένες ημερομηνίες με χρονικά περιθώρια. Θετικό η κατάργηση του Ν. 3208/03.

ΚΟΚΚΙΝΟΠΟΥΛΟΣ (Νομ. Σύμβουλος)

Το σχέδιο νόμου είναι ατελές και ηθελημένα ασαφές. Δεν καταργεί τους δασοκτόνους νόμους της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Παγιώνει ήδη διαμορφωμένες καταστάσεις και εξαντλείται σε διαχειριστικού περιεχομένου ζητήματα. Είναι σημαντικό ότι στην Αττική ενεργοποιούνται 238 Οικοδομικού Συνεταιρισμού που διεκδικούν εκτάσεις στα καμένα. Η περιοχή πρέπει να κηρυχθεί αναδασωτέα. Να μην γίνει ο ΧΥΤΑ με τα νέα δεδομένα που προέκυψαν. Οι δασικοί χάρτες δεν γίνονται σε 2 μήνες, ούτε σε 2 χρόνια. Το Ν.Σ. να αγωνισθεί κατά του ΧΥΤΑ.

ΠΑΝΤΖΑΣ (πρώην επικεφαλής ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ)

Ένα αόριστο σχέδιο με «ψευτομπλαμπλά». Δεν υπάρχει καμία προστασία. Παρευρισκόμαστε συνεχώς σε μνημόσυνα. Αφού γίνει η καταστροφή συζητάμε μετά τι θα κάνουμε.

ΚΑΛΑΠΟΘΑΡΑΚΟΣ (επικεφαλής Νομ. Παράταξης ΛΑ.Ο.Σ.)

Συμφωνώ με κ. Βορίδη. Αρνητικό ότι δεν προβλέπεται αναδάσωση.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ (Νομ. Σύμβουλος)

Δεν είναι νομοσχέδιο είναι σχέδιο νόμου. Μπορεί ο πολίτης να εκφράσει την άποψή του Υπάρχουν 2 αποφάσεις Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων που ζητούν από το Ελληνικό Κράτος να αναθεωρήσει την αναδάσωση του 1934.

ΜΠΑΛΗΣ (Επικεφαλής ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΑΛΛΑΓΗΣ)

Ειπώθηκε ότι ενδιαφερόμαστε μόνο για τα αυθαίρετα. Από κανέναν μας δεν τέθηκε ζήτημα νομιμοποίηση των αυθαιρέτων. Ο ΧΥΤΑ δεν θα σταματήσει με την αναδάσωση, χρειάζεται αγώνα.

Ο Ν. 3208/03 ακόμη δεν εφαρμόσθηκε, λόγω προσφυγών των οικολόγων, πως είναι δασοκτόνος; Δεν μπορεί να χαρακτηρίζονται όλοι καταπατητές. Απλά πολλοί αγροί δασώθηκαν , λόγω μετανάστευσης (και πολιτικής).

ΦΡΑΓΚΟΥ (Νομ. Σύμβουλος)

Συμφωνώ με Μπαλή ότι ο Νόμος 3208/03 ήταν φιλολαϊκός. Πριν αναρτηθούν οι δασικοί χάρτες να γνωμοδοτήσει η Αυτοδιοίκηση Α΄ & Β΄ Βαθμού.

ΝΟΜΑΡΧΗΣ

Θετική η διαβούλευση, αλλά ασφυκτικές οι προθεσμίες. Δεν πρέπει να μείνουμε στην προσέγγιση λέξη – λέξη του σχεδίου.

Οικοδομικές Άδειες: Είχαμε ήδη προτείνει να μην εκδίδονται οικοδομικές άδεις μέχρι την κήρυξη της αναδάσωσης. Για τις εκδοθείσες άδεις είναι λάθος το σχέδιο. Κι αν είναι σωστό, τότε θα πρέπει να προβλέπει ότι για τις ήδη εκδοθείσες, με νόμιμα στοιχεία, να ελεγχθούν από Ειδική Επιτροπή οι φάκελοι σχετικά με το αν είναι νόμιμα τα δικαιολογητικά.

Συμφωνά απόλυτα με το δορυφορικό σύστημα καταγραφής αυθαιρέτων. Ως Νομαρχία είχαμε ήδη ξεκινήσει, πριν το σχέδιο νόμου. Η διαδικασία αυτή δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στα καμένα, αλλά να αφορά όλα τα αυθαίρετα. Θετικό ότι οι κατεδαφίσεις θα γίνονται από ανεξάρτητη υπηρεσία.

Είναι απαραίτητη η γνωμοδότηση της Αυτοδιοίκησης πριν την κύρωση των δασικών χαρτών.

Το αρθ. 6 δεν έχει θέση στο συγκεκριμένο νόμο, αφού αυτός αντιμετωπίζει επείγοντα θέματα, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά η αλλαγή της δασικής νομοθεσίας.

Δεν πρέπει να υπάρχει διάκριση μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών εκτάσεων, συνεπώς όχι στις εξαιρέσεις του αρθ. 2Πολιτικά τώρα του Υπουργείο Περιβάλλοντος όφειλε να έχει και πρόγραμμα δράσης για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος στα καμένα, δεν αρκεί μόνο η νομική προστασία. Να διαφυλαχθεί ο πυρήνας των ορεινών όγκων της Αττικής, να χαρακτηρισθεί δημόσια περιουσία, με αποζημίωση των ιδιοκτητών. Άμεση προώθηση των έργων αποκατάστασης.

Τον λόγο πήραν και παρευρισκόμενοι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Εντύπωση προξένησε το γεγονός ότι πέρα από τον Δήμαρχο Διονύσου, τον Αντιδήμαρχο της Ν. Μάκρης και την Κοινότητα Βαρνάβα που εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρό της και το επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης, κανένας άλλος Δήμος ή Κοινότητα δεν παραβρέθηκε στην συγκεκριμένη συνεδρίαση, παρ΄ ότι συζητείτο ένα ζήτημα που αγγίζει σχεδόν όλους.

Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής αποφάσισε κατά πλειοψηφία να διατυπώσει τις ακόλουθες παρατηρήσεις για το νομοσχέδιο που είναι σε δημόσια διαβούλευση:

* - η πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να θέσει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο είναι θετική, αφού μάλιστα συνοδεύεται από την δέσμευση ότι η τακτική της διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς θα αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα και δεν είναι ευκαιριακή.
* - θετική κρίνεται επίσης η σύσταση Ειδικής Υπηρεσίας Κατεδαφίσεων, ως τμήμα της υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, με αρμοδιότητα τον εντοπισμό και την κατεδάφιση αυθαιρέτων κατασκευών εντός αναδασωτέων περιοχών. Κρίνεται όμως απαραίτητη η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσία αυτής σύμφωνα με την πρόταση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
* - θετική είναι ακόμη η υιοθέτηση Συστήματος Τηλεσκοπικής Χαρτογράφησης για τον εντοπισμό των αυθαίρετων κτισμάτων, ένα σύστημα που ήδη επεξεργάζεται το ΤΕΕ για λογαριασμό της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής.
* - η αναγκαία προώθηση με κατεπείγουσες διαδικασίες τόσο της κτηματογράφησης όσο και της διαδικασίας κύρωσης των δασικών χαρτών πρέπει να γίνει με ουσιαστική συμμετοχή της αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού.
* - το μέτρο της αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών πρέπει να συνδυασθεί με την πράξη κήρυξης των αναδασωτέων περιοχών, όπως έχει προτείνει και με παλαιότερη απόφαση του το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής.
* - οι προβλέψεις για διακοπή οικοδομικών εργασιών σε κτίρια που έχουν νόμιμη οικοδομική άδεια (άρα και έγκριση δασαρχείου) εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει προβλήματα και κοινωνική αναστάτωση. Προτείνεται ο εντός τακτού χρονικού διαστήματος, π.χ. ενός διμήνου, επανέλεγχος όλων των εν εξελίξει οικοδομών από ειδικές επιτροπές με συμμετοχή εξειδικευμένων επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης και περιβάλλοντος. Θεωρούμε επιβεβλημένο τα όποια μέτρα ληφθούν για την προστασία των δασών και δασικών εκτάσεων από έργα ιδιωτών να ληφθούν και για τα έργα των φορέων που εντάσσονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
* - οι προβλέψεις του άρθρου 6 δεν πρέπει να περιληφθούν σε αυτό το σχέδιο νόμου, αφού αποτελούν περιπτωσιακή αντιμετώπιση στο μεγάλο θέμα της δασικής νομοθεσίας, που πρέπει να αναθεωρηθεί συνολικά μετά από δημόσια διαβούλευση.

Εκτός των ανωτέρω το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής θεωρεί επιβεβλημένη, πέραν της νομικής προστασίας των δασών και δασικών εκτάσεων, η Πολιτεία να προχωρήσει άμεσα σε κατάρτιση και εφαρμογή στρατηγικού σχεδίου δράσης για την ανάκτηση του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής.

Ειδικότερα πρέπει άμεσα να προωθηθούν:

* - η προστασία του πυρήνα των ορεινών όγκων της Αττικής
* - η στήριξη προγραμμάτων αναδάσωσης
* - η ολοκλήρωση των απαραίτητων αντιπλημμυρικών και αντιδιαβρωτικών έργων στην ευρύτερη περιοχή.
* - η αναστολή, λόγω της επιδείνωσης των περιβαλλοντικών συνθηκών της προώθησης του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής (ΡΣΑ), προκειμένου να υπάρξει συνολική αναθεώρησή του όπως κατ΄ επανάληψη έχει προταθεί από την Νομαρχία Ανατολικής Αττικής μετά τις πρόσφατες πυρκαγιές.

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής θεωρεί τέλος ως εξαιρετικά σημαντική την προώθηση όλων των δράσεων που περιλαμβάνονται στο αίτημα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, που κατατέθηκε πρόσφατα στο Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την χρηματοδότηση των απαιτούμενων έργων μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου